HELHET: Heksagon i ulike størrelser skal symbolisere helhet og detaljer, og utgjør den nye logoen til Direktoratet for Medisinske produkter.
HELHET: Heksagon i ulike størrelser skal symbolisere helhet og detaljer, og utgjør den nye logoen til Direktoratet for Medisinske produkter.

Dette er Direktoratet for medisinske produkters nye logo

DMPs nye profil koster en million kroner.

Publisert

Da Statens legemiddelverk gikk over i historien ved årsskiftet, forsvant den gamle logoen og visuelle profilen. Når det nye Direktoratet for medisinske produkter (DMP) skal gjøre seg kjent, er det med en logo utviklet av Knowit Experience.

– Den visuelle profilen til DMP har heksagon som et sentralt element og vil være synlig på ulike måter. Heksagon er en grunnform som forekommer ofte i naturen og i molekylstrukturer, og under dette mange legemiddel. Derfor passer heksagon godt som symbol for fagfeltet vårt, skriver direktoratet på sine egne sider.

– Profilen vår blander små og store heksagon, for å illustrere at vi ser både helhet og detaljer. Vi skal se det store bildet, samtidig som vi går inn i detaljer og er utforskende, heter det videre.

Kostnadene for utvikling av ny visuell profil og utrulling har et totalbudsjett på cirka en million kroner, der rundt halvparten av det går til å oppdatere maler til alle flater, inkludert de digitale.

–  Hele denne utgiften er dekket innenfor våre ordinære økonomiske rammer, vi har ikke fått noen ekstra bevilgninger til dette, skriver kommunikasjonssjef Vibeke Åbyholm til Dagens Medisin.

Powered by Labrador CMS